Η παρέμβαση του Βασίλη Α. Υψηλάντης επί του νομοσχεδίου για τον Αναπτυξιακό Νόμο

Η παρέμβαση του Βασίλη Α. Υψηλάντης επί του νομοσχεδίου για τον Αναπτυξιακό Νόμο

Η παρέμβαση του Βασίλη Α. Υψηλάντης επί του νομοσχεδίου για τον Αναπτυξιακό Νόμο

Ο Κοσμήτορας της Βουλής και Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντης μίλησε, το βράδυ της Δευτέρας 31.01.22, στην Ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχέδιο «Αναπτυξιακός Νόμος - Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» 

Ο Βασίλης Α. Υψηλάντης ξεκίνησε την ομιλία του με αναφορά στην θλιβερή επέτειο των Ιμίων και στην απώλεια του Χριστόδουλου Καραθανάση, του Παναγιώτης Βλαχάκου και του Έκτορας Γιαλοψού που έπεσαν υπερασπιζόμενοι την Πατρίδα και πέρασαν για πάντα στο Πάνθεον των ένδοξων Ηρώων του Έθνους. 

Επίσης αναφέρθηκε στην αρχειοθέτηση της υπόθεσης καταδίωξης του υπουργού ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη, αλλά και των άλλων πολιτικών προσώπων, για την δήθεν εμπλοκή τους στο σκάνδαλο Novartis. 

Επισημαίνεται ότι ο προεδρεύων της Βουλής κ. Χαράλαμπος Αθανασίου ζήτησε από τον κ. Υψηλάντη να εισέλθει άμεσα στα θέματα του νομοσχεδίου, γεγονός που έπραξε, αφιερώνοντας ουσιαστικά ένα ολόκληρο εξάλεπτο σ’ αυτό. Σε αντίθεση με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Πολάκη , που ακολούθησε στους ομιλητές τον κ. Υψηλάντη, και ο οποίος κινούμενος παντελώς εκτός θέματος και αναφερόμενος στο σκάνδαλο της Novartis, κάνοντας κριτική στην απόφαση της δικαιοσύνης για τη θέση σε αρχείο της δικογραφίας μεταξύ των 10 πολιτικών προσώπων και του Άδωνι Γεωργιάδη του επεβλήθη από τον προεδρεύοντα το μέτρο της επίπληξης ενώ στην επιμονή του να μην συμμορφωθεί διεκόπη η συζήτηση. 

Επί του νομοσχεδίου ο Βασίλης Α. Υψηλάντης αναφέρθηκε στη νέα δομή του αναπτυξιακού , εξέφρασε την ικανοποίηση του για την ένταξη και των ξενοδοχείων 1 και 2 αστέρων στον αναπτυξιακό προκειμένου να μπορέσουν να καταστούν ξενοδοχεία τουλάχιστον 3 αστέρων και ζήτησε την ένταξη και των τουριστικών καταλυμάτων. 

Άλλα σημεία της ομιλίας του Κοσμήτορα της Βουλής και Βουλευτή Δωδεκανήσου Βασίλη Α. Υψηλάντη είναι τα ακόλουθα: 

«Η οικονομική κατάσταση της χώρας την τελευταία δεκαετία, οι πραγματικές ανάγκες της αλλά και οι διεθνείς συνθήκες καθιστούν επιτακτικό επακόλουθο τη θέσπιση ενός νέου εξωστρεφούς μοντέλου για την παραγωγική βάση της οικονομίας, μια νέα αναπτυξιακή στρατηγική. 

«Στη συγκυρία αυτή η αξιωματική αντιπολίτευση με τον γνωστό στείρο, γεμάτο όμως, αρνητισμό, ιδεολογικές αγκυλώσεις και κενό λόγο της, είναι ακόμα μια φορά ουσιαστικά, απούσα στην εισφορά ιδεών και προτάσεων για το μεγάλο αυτό άλμα, που έχει ανάγκη και επιδιώκει η χώρα μας, με τον υπό ψήφιση αναπτυξιακό νόμο. Το ίδιο ήταν και ως κυβέρνηση αφού ο αναπτυξιακός νόμος 4399/2016 που θέσπισε, άρχισε να λειτουργεί δύο ολόκληρα χρόνια μετά τη και στη συνέχεια να εξελίσσεται σε ρυθμούς σημειωτόν. Με την πολιτική αλλαγή και με τη διαφορετική προσέγγιση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη έδωσε άλλη ώθηση στην οικονομία με την ετήσια υπαγωγή επενδύσεων, έναντι της περιόδου ΣΥΡΙΖΑ και από αναλήψεως των καθηκόντων της έως 31.12.2021, κατά 282%. 

Ο νέος αναπτυξιακός νόμος, δεν συμπληρώνει ούτε τροποποιεί τον υφιστάμενο ν. 4399/2016. Προβλέπει νέες και ρηξικέλευθες ρυθμίσεις, ακριβώς γιατί ο προηγούμενος δεν ανταποκρινόταν στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του μετασχηματισμού της ελληνικής οικονομίας και αποτελούσε ουσιαστικά αναπαραγωγή των προηγούμενων του νόμων. 

Το νέο θεσμικό εργαλείο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, αντικατοπτρίζει το πνεύμα των στρατηγικών σχεδίων ανάπτυξης, ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις επιχειρηματικότητας, εκφράζει το ιδεολογικό στίγμα της Κυβέρνησης. Αυτό μαζί με το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» και το σχέδιο για τη βιομηχανία «Βιομηχανία 4.0», αποτελούν τον «μπούσουλα» της αναπτυξιακής διάστασης που χρειάζεται και οραματιζόμαστε για την Ελλάδα. 

Για την επίτευξη του στόχου, που θα είναι πλέον απολύτως μετρήσιμη, επιδιώκεται: Α) η ελκυστικότητα του νόμου, με τη χορήγηση υψηλών ποσοστών κρατικών ενισχύσεων για ιδιωτικές επενδύσεις και με την παροχή κινήτρων σε συγκεκριμένες δραστηριότητες. Β) Η αποτελεσματικότητα του νόμου, με την άρση γραφειοκρατικών εμποδίων, διευκολύνσεις στις διαδικασίες έγκρισης, σύντμηση του χρόνου ανταπόκρισης των υπηρεσιών στα υποβαλλόμενα αιτήματα και αξιοποίηση του νέου πληροφοριακού συστήματος, που αναπτύσσεται για την υποστήριξη του αναπτυξιακού νόμου. Γ) Η επεκτασιμότητα του νόμου, με τη διεύρυνση του αριθμού επενδυτικών σχεδίων και πέραν των παραδοσιακών, με τον εμπλουτισμό παραγόμενων προϊόντων υπηρεσιών, αλλά και μέσων και διαδικασιών παραγωγής τους, με την έγκριση σχεδίων σε απομακρυσμένες, αποκεντρωμένες περιοχές της χώρας. Δ) Η νεωτερικότητα του νόμου, με την αξιοποίηση για πρώτη φορά, των δυνατοτήτων που παρέχει ο γενικός απαλλακτικός κανονισμός 651/2014. 

Ο νέος νόμος προκύπτει την χρονική στιγμή που ξεκινά και η νέα προγραμματική περίοδος 21-27 του ΕΣΠΑ, οργανώνεται το Ταμείο Ανάκαμψης, και τροποποιούνται μία σειρά κανονισμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις κρατικές ενισχύσεις, απαλλακτικός κανονισμός, κατευθυντήριες γραμμές για τις ενισχύσεις περιφερειακού χαρακτήρα και έχει εγκριθεί ο νέος χάρτης περιφερειακών ενισχύσεων 2022 – 2027. Έτσι τα περισσότερα καθεστώτα του νέου νόμου, έχουν αναπτυχθεί σε μορφές που θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ ή και του Ταμείου Ανάκαμψης. 

Καθεστώτα που μπορούν να δώσουν την αλλαγή ρότας που χρειάζεται ο πραγωγικός ιστός της χώρας μας. Στους τομείς του ψηφιακού και τεχνολογικού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων, της πράσινης μετάβασης και της περιβαλλοντικής αναβάθμισης των επιχειρήσεων, του νεο-επιχειρείν, του καθεστώτος της δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης, της έρευνας και της εφαρμοσμένης καινοτομίας, της αγροδιατροφής- μεταποίησης αγροτικών προϊόντων-αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, της μεταποίησης-εφοδιαστικής αλυσίδας, της επιχειρηματικής εξωστρέφειας, της ενίσχυσης τουριστικών επενδύσεων και των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, τις μεγάλες επενδύσεις, τις ευρωπαϊκές αλυσίδες αξίας και επιχειρηματικότητα 360ο . 

Θα ήθελα να αναφερθώ στον πιο γνώριμο για την περιφέρεια μου, τα Δωδεκάνησα, τομέα του τουρισμού, δίχως να υποβαθμίζω τους άλλους σημαντικούς τομείς, που είναι σε κάθε περίπτωση καλοδεχούμενοι και στην ανάγκη προώθησής του με βάση τις αρχές της αειφόρου βιώσιμης ανάπτυξης. Γιατί μεταξύ άλλων και πέραν από τις περιβαλλοντικές προκλήσεις δεν μπορεί αυτός ο γίγαντας να εργάζεται έξι μήνες και να τρέφεται δώδεκα. Είναι δε ενθαρρυντικό ότι πρόσφατα ο μεγαλύτερος τουριστικός γερμανικός φορέας παρουσίασε πιλοτικό πρόγραμμα βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης για τη Ρόδο. 

Κυρίες και κύριοι, ο υπό ψήφιση αναπτυξιακός νόμος μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο της παραγωγικής αναζωογόνησης της χώρας, με την χρήση πόρων εθνικών και κοινοτικών και με το κτίσιμο στέρεων επιχειρηματικών δομών με προοπτική στα πρότυπα άλλων προηγμένων οικονομικά χωρών, στα ενωσιακά απαιτούμενα και τις προδιαγραφές, των οποίων η υλοποίηση θα προσφέρει σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας και πλούτο στη χώρα μας. Και η επιδίωξη αυτή θα έπρεπε να ενώνει αυτή την αίθουσα, για να μπορεί η ενότητα αυτή να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά στη στήριξη του χρήσιμου εθνικά επιδιωκόμενου αποτελέσματος. 

Με τις σκέψεις αυτές και με τα συγχαρητήρια για την κοπιώδη εργασία του υπουργείου ανάπτυξης κατά το στάδιο της κατάρτισης και της διαβούλευσης δηλώνω ότι υπερψηφίζω τον αναπτυξιακό νόμο.»

Close